Hoe worden patiënten geïnformeerd over de veranderingen van de poliklinische spreekuren? Patiënten worden telefonisch geïnformeerd als afspraken wel of niet kunnen doorgaan of worden omgezet naar een bel- of videoconsult.

Hoe weet ik of mijn poliklinische afspraak in de Havenpolikliniek wel of niet doorgaat?Wanneer uw afspraak wel of niet kan doorgaan of omgezet wordt naar een bel- of videoconsult wordt (zo snel mogelijk) persoonlijk contact met u opgenomen.

Welke poliklinieken ontvangen (deels weer) patiënten?

  • De pijnpolikliniek heeft weer (aangepaste) spreekuren.
  • De polikliniek geriatrie heeft (tijdelijk) op dinsdag-, woensdagmiddag en donderdagmiddag spreekuren.
  • De poliklinieken cardiologie, KNO, longgeneeskunde en urologie hebben hun spreekuren hervat. De polikliniek afspraken worden vooraf getrieerd door de specialist of deze door kunnen gaan.
  • Dermahaven heeft (aangepaste) spreekuren.
  • Kinderhaven heeft (aangepaste) spreekuren.
  • De polikliniek Neurologie heeft (aangepaste) spreekuren.
  • De poliklinieken ChirurgieGynaecologieMDLOrthopedieReumatologie en Bloedafname zijn weer open voor patiënten.
  • De polikliniek kaakchirurgie houdt weer spreekuur.
  • Radiologie is uitsluitend open op afspraak.

Welke poliklinieken ontvangen (tijdelijk) nog geen patiënten?

  • De polikliniek oogheelkunde is nog niet toegankelijk voor patiënten en zal later deze maand weer spreekuur gaan houden.
  • De polikliniek interne geneeskunde is nog niet open voor patiënten.

Alle poliklinieken zijn telefonisch bereikbaar. Klik hier voor het telefoonnummer van de poliklinieken in de Havenpolikliniek.

Wat moet ik weten voor mij afspraak in de Havenpolikliniek? 

Voorafgaand aan uw afspraak in de Havenpolikliniek

  • Heeft u op het moment van de geplande afspraak klachten gerelateerd aan het coronavirus (hoesten, neusverkouden, keelpijn, kortademigheid, koorts)? Neemt u dan telefonisch contact op met de polikliniek. Wij kijken samen met u of uw afspraak verzet moet worden.
  • Om onze patiënten en medewerkers te beschermen, laten we nog zo min mogelijk mensen van buiten toe. Heeft u begeleiding nodig, dan mag er, indien noodzakelijk, maximaal één persoon meekomen.
  • Kom niet te vroeg naar de Havenpolikliniek. Als er minder mensen in het pand zijn, is het eenvoudiger om anderhalve meter afstand te bewaren. Neem maximaal vijf minuten voor uw afspraak plaats in de wachtkamer op de polikliniek.

Op de polikliniek in de Havenpolikliniek

Bij binnenkomst in de centrale hal, reinigt u de handen. Vervolgens vragen wij u zich te melden bij de receptie op de begane grond. Daarna meldt u zich ook weer bij de balie van de polikliniek waar u de afspraak heeft. U zult zien dat onze poliklinieken ingericht zijn om 1,5 meter afstand te kunnen houden.

Na uw bezoek op de polikliniek in de Havenpolikliniek

Na uw afspraak vragen wij u het pand meteen weer te verlaten. Tenzij u voor aanvullend onderzoek nog in de Havenpolikliniek moet zijn. Hoe minder mensen in pand, hoe beter.

Is de Havenpolikliniek toegankelijk/open voor patiënten en bezoekers?

Havenpolikliniek aan het Haringvliet 2 is uitsluitend open voor patiënten van de poliklinieken. Voor de andere zorgverleners in dat pand, Aafje en het Zorgpension geldt een bezoekersverbod. De Buitenhaven aan het Haringvliet 72 is uitsluitend toegankelijk voor patiënten.

Zijn er maatregelen om verspreiding van het virus te voorkomen?

  • We verzoeken alleen naar de Havenpolikliniek te komen als u géén klachten heeft. Denk hierbij aan koorts, hoesten, verkoudheid en luchtwegklachten.
  • Elke patiënt moet zich vooraf melden bij de receptie op de begane grond en ook weer bij de balie van de polikliniek.
  • Wij verzoeken u in het pand gepaste afstand (1,5 meter) te houden van anderen. Er mogen slechts 1 of 2 persoon per keer gebruik maken van de lift. Maak indien mogelijk gebruik van de trap.
  • In het pand wordt speciale bewegwijzering en informatiemateriaal aangebracht. Houdt u – voor uw eigen veiligheid – aan de voorschriften.

Mag ik een begeleider/kind meenemen naar mijn afspraak op de Havenpolikliniek?
Voor afspraken op de polikliniek geldt dat maximaal 1 begeleider wordt toegestaan. De begeleider mag alleen met de patiënt mee de spreekkamer in als de patiënt een minderjarig kind is, als begeleider als tolk optreedt of als de specialist dat vooraf aangeeft. In andere gevallen moet de begeleider wachten in de wachtkamer.

Wanneer moet ik mijn poliklinische afspraak afzeggen of kan die niet doorgaan?
Als u griepverschijnselen (koorts, hoesten, verkoudheid en luchtwegklachten) heeft verzoeken wij u uw poliklinische afspraak telefonisch af te zeggen. Klik hier voor de telefoonnummers van de poliklinieken in de Havenpolikliniek.

Is de Brasserie van de Havenpolikliniek open?
De Brasserie is open maar hanteert een grab & go-beleid. Dit houdt in dat u eten of drinken kunt (af)halen/kopen maar de Brasserie daarna direct weer moet verlaten.

Kan ik gebruik maken van de diensten van de Sleeptros?
Wegens de coronavirus maatregelen hebben we besloten de Sleeptros niet te laten rijden. Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u een andere dingende vraag? Neem dan telefonisch contact op via het algemene telefoonnummer van de Havenpolikliniek: 010 404 3300.