Hoe worden patiënten geïnformeerd over de veranderingen van de poliklinische spreekuren? Patiënten worden telefonisch geïnformeerd als afspraken niet kunnen doorgaan of worden omgezet naar een bel- of videoconsult.

Hoe weet ik of mijn poliklinische afspraak in de Havenpolikliniek niet doorgaat? Wanneer uw afspraak niet kan doorgaan of omgezet wordt naar een bel- of videoconsult wordt (zo snel mogelijk) persoonlijk contact met u opgenomen.

Welke poliklinieken ontvangen (deels weer) patiënten?

  • De polikliniek interne geneeskunde heeft weer spreekuur voor patiënten.
  • De pijnpolikliniek heeft spreekuur.
  • De polikliniek geriatrie houdt (tijdelijk) spreekuur op dinsdag-, woensdagmiddag en donderdagmiddag.
  • De poliklinieken cardiologie, KNO, longgeneeskunde en urologie hebben hun spreekuren hervat. De polikliniekafspraken worden vooraf getrieerd door de specialist of deze door kunnen gaan.
  • Dermahaven heeft (aangepaste) spreekuren.
  • Kinderhaven heeft (aangepaste) spreekuren.
  • De polikliniek Neurologie heeft (aangepaste) spreekuren.
  • De poliklinieken Chirurgie, Gynaecologie, MDL, Orthopedie, Reumatologie en Bloedafname ontvangen weer patiënten.
  • De polikliniek kaakchirurgie houdt ook weer spreekuur.
  • Radiologie (MRI, CT, Echo en Bucky) is uitsluitend open op afspraak.

Welke poliklinieken ontvangen (tijdelijk) nog geen patiënten?

  • De polikliniek oogheelkunde op de locatie Haringvliet 72 is binnenkort ook open voor patiënten.

Alle poliklinieken zijn telefonisch bereikbaar. Klik hier voor het telefoonnummer van de poliklinieken in de Havenpolikliniek.

Hoe zit het met de subacute zorg van Havenue voor kwetsbare ouderen op de locatie Havenpolikliniek?

De subacute zorg van Havenue start per 1 juli met de multidisciplinaire screening op de locatie Havenpolikliniek, in juli uitsluitend op de woensdag. De subacute zorg is vanaf dan 5 dagen per week telefonisch bereikbaar (9 -17 uur) voor verwijzers. Telefoonnummer voor huisartsen is 010 404 3404. Voor vragen oer Havenue kijk op www.havenuerotterdam.nl of mail naar info@havenuerotterdam.nl of bellen met 010 404 3447.

Wat moet ik weten voor mijn afspraak in de Havenpolikliniek? 

Voorafgaand aan uw afspraak in de Havenpolikliniek

  • Heeft u op het moment van de geplande afspraak klachten gerelateerd aan het coronavirus (hoesten, neusverkouden, keelpijn, kortademigheid, koorts)? Neemt u dan telefonisch contact op met de polikliniek. Wij kijken samen met u of uw afspraak verzet moet worden.
  • Om onze patiënten en medewerkers te beschermen, laten we nog zo min mogelijk mensen van buiten toe. Heeft u begeleiding nodig, dan mag er, indien noodzakelijk, maximaal één persoon meekomen.
  • Kom niet te vroeg naar de Havenpolikliniek. Als er minder mensen in het pand zijn, is het eenvoudiger om anderhalve meter afstand te bewaren. Neem maximaal vijf minuten voor uw afspraak plaats in de wachtkamer op de polikliniek.

Op de polikliniek in de Havenpolikliniek

Bij binnenkomst in de centrale hal, reinigt u de handen. Vervolgens vragen wij u zich te melden bij de receptie op de begane grond. Daarna meldt u zich ook weer bij de balie van de polikliniek waar u de afspraak heeft. U zult zien dat onze poliklinieken ingericht zijn om 1,5 meter afstand te kunnen houden.

Na uw bezoek op de polikliniek in de Havenpolikliniek

Na uw afspraak vragen wij u het pand meteen weer te verlaten. Tenzij u voor aanvullend onderzoek nog in de Havenpolikliniek moet zijn. Hoe minder mensen in pand, hoe beter.

Is de Havenpolikliniek toegankelijk/open voor patiënten en bezoekers?

Havenpolikliniek aan het Haringvliet 2 en het Haringvliet 72 zijn open voor patiënten van de poliklinieken. De andere zorgverleners in dat pand, Aafje en het Zorgpension, mogen weer bezoekers ontvangen.

Zijn er maatregelen om verspreiding van het virus te voorkomen?

  • We verzoeken alleen naar de Havenpolikliniek te komen als u géén klachten heeft. Denk hierbij aan koorts, hoesten, verkoudheid en luchtwegklachten.
  • Elke patiënt moet zich vooraf melden bij de receptie op de begane grond en ook weer bij de balie van de polikliniek.
  • Wij verzoeken u in het pand gepaste afstand (1,5 meter) te houden van anderen. Er mogen slechts max. 2 persoon per keer gebruik maken van de lift. Maak indien mogelijk gebruik van de trap.
  • In het pand wordt speciale bewegwijzering en informatiemateriaal aangebracht. Houdt u – voor uw eigen veiligheid – aan de voorschriften.

Mag ik een begeleider/kind meenemen naar mijn afspraak op de Havenpolikliniek?
Voor afspraken op de polikliniek geldt dat maximaal 1 begeleider wordt toegestaan. De begeleider mag alleen met de patiënt mee de spreekkamer in als de patiënt een minderjarig kind is, als begeleider als tolk optreedt of als de specialist dat vooraf aangeeft. In andere gevallen moet de begeleider wachten in de wachtkamer.

Wanneer moet ik mijn poliklinische afspraak afzeggen of kan die niet doorgaan?
Als u griepverschijnselen (koorts, hoesten, verkoudheid en luchtwegklachten) heeft verzoeken wij u uw poliklinische afspraak telefonisch af te zeggen. Klik hier voor de telefoonnummers van de poliklinieken in de Havenpolikliniek.

Is de Brasserie van de Havenpolikliniek open?
De Brasserie is open maar hanteert een grab & go-beleid. Dit houdt in dat u eten of drinken kunt (af)halen/kopen maar de Brasserie daarna direct weer moet verlaten.

Kan ik gebruik maken van de diensten van de Sleeptros?
Wegens de coronavirus maatregelen hebben we besloten de Sleeptros niet te laten rijden. Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u een andere dingende vraag? Neem dan telefonisch contact op via het algemene telefoonnummer van de Havenpolikliniek: 010 404 3300.