Hoe weet ik of mijn poliklinische afspraak in de Havenpolikliniek doorgaat?
Wanneer uw afspraak geen doorgang kan vinden of omgezet wordt naar een bel- of videoconsult wordt (zo snel mogelijk) persoonlijk contact met u opgenomen. Indien u niet wordt gebeld, gaat uw afspraak door.

Welke poliklinieken zijn dicht?

  • De pijnpolikliniek is vanaf woensdag 1 april gesloten. Voor vragen kunt u telefonisch contact met ze opnemen.
  • De polikliniek geriatrie, Haringvliet 2 is nu gesloten. Voor vragen kunt u telefonisch contact met ze opnemen.
  • De poliklinieken chirurgie en bloedafname zijn eerder dicht nl. 16.15 uur (i.p.v.17 uur).
  • De polikliniek kaakchirurgie op de locatie Buitenhaven, Haringvliet 72, is gesloten. Voor dringende vragen kunt u telefonisch contact met ze opnemen.
  • De polikliniek oogheelkunde op de locatie Buitenhaven, Haringvliet 72, is gesloten. Voor vragen kunt u telefonisch contact met ze opnemen.
  • De poliklinieken cardiologie, KNO, longgeneeskunde en urologie sluiten tot 10 april 2020 voor alle reguliere spreekuuractiviteiten. De polikliniek afspraken worden vooraf getrieerd door de specialist en indien deze door moeten gaan, worden ze omgezet naar één van de beide ziekenhuislocaties. De poliklinieken blijven telefonisch bereikbaar.

Klik hier voor de telefoonnummers van de poliklinieken in de Havenpolikliniek.

Hoe worden patiënten/bezoekers geïnformeerd over de veranderingen van het beleid en de spreekuren? Patiënten worden telefonisch geïnformeerd als afspraken niet doorgaan of worden omgezet naar een bel-of videoconsult. Door de drukte aan de telefoon vragen wij u alleen te bellen als u een spoedvraag heeft.

Is de Havenpolikliniek toegankelijk/open voor patiënten en bezoekers?
Havenpolikliniek aan het Haringvliet 2 is uitsluitend open voor patiënten van de poliklinieken. Voor de andere zorgverleners in dat pand, Aafje en het Zorgpension geldt een bezoekersverbod. De Buitenhaven aan het Haringvliet 72 is ook uitsluitend toegankelijk voor patiënten. Om te voorkomen dat het Coronavirus door bezoekers overgedragen kan worden, verzoeken we alleen naar de Havenpolikliniek te komen als u zelf géén klachten heeft. Denk hierbij aan koorts, hoesten, verkoudheid en luchtwegklachten. Wij verzoeken u in het pand gepaste afstand (1,5 meter) te houden van anderen.

Mag ik een begeleider/kind meenemen naar mijn afspraak op de Havenpolikliniek?
Voor afspraken op de polikliniek geldt dat maximaal 1 begeleider wordt toegestaan. De begeleider mag alleen met de patiënt mee de spreekkamer in als de patiënt een minderjarig kind is, of als de begeleider als tolk optreedt. In andere gevallen moet de begeleider wachten in de wachtkamer.

Wanneer moet ik mijn poliklinische afspraak afzeggen of kan die niet doorgaan? Als u griepverschijnselen (koorts, hoesten, verkoudheid en luchtwegklachten) heeft verzoeken wij u uw poliklinische afspraak telefonisch af te zeggen. Klik hier voor de telefoonnummers van de poliklinieken in de Havenpolikliniek.

Is de Brasserie van de Havenpolikliniek open? De Brasserie is open maar hanteert een grab & go-beleid. Dit houdt in dat u eten of drinken kunt (af)halen/kopen maar de Brasserie daarna direct weer moet verlaten.

Kan ik gebruik maken van de diensten van de Sleeptros?
Wegens de coronavirus maatregelen hebben we besloten de Sleeptros niet te laten rijden. Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u een andere dingende vraag? Neem dan telefonisch contact op via het algemene telefoonnummer van de Havenpolikliniek: 010 404 3300.